Kjøpsvilkår og betingelser



Salgs- og leveringsbetingelser

 

Salgs- og leveringsbetingelsene gjelder for alt salg av produkter og tjenester fra Kitchenproducts.no (DIALLO INVEST 813 250 772) til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.

 

1. Pris

Alle priser er inkludert merverdiavgift på 25% og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, emballasje m.m.

Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.

 

2. Parter


Selger er: Kitchenproducts.no e-post adresse: info@Kitchenproducts.no og blir i det følgende benevnt "vi" Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du"

3. Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert i vårt system. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

4. Betaling

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom kredittkort (Visa / Mastercard / VIPPS / Klarna Checkout) 

 Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg fleksible og enkle betalingsmåter, som faktura og kortbetaling, slik at du kan handle det du vil ha, når du vil ha det.

Velg Klarna i kassen for å kjøpe nå og betale senere. Da kan du motta varene før du betaler for dem. Du kan også velge å dele opp betalingen over tid, eller du kan betale alt med én gang. Det er enkelt, raskt og trygt, og du er alltid dekket av Klarnas Kjøperbeskyttelse.


Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Kortet blir belastet etter at forsendelse er foretatt.

Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.


5. Levering

Ordre blir normalt behandlet innen 1 til 2 virkedager.
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert i vårt system. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.


6. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten ( kontakt transportøren ) eller om produktene ellers har feil eller mangler. 

Om du opplever at produkter er skadet etter at du har mottatt pakken, Kontakt Posten umiddelbart og send oss mail med dokumentasjon. 

 

skader rapporteres til [email protected] 


7. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, og at kjøpet heves.

ved feil eller mangel ikke kast eller ødelegg original emballasje.


8. Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen som er på 2 år for varer etter forbrukerkjøpsloven.


9. Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp.

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). 

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen 14 dager etter at du meldte fra til oss. 

Eventuell returforsendelse må betales av deg. angrerettloven avsnitt ( I ) 

i.Forbrukeren må bære kostnadene ved å returnere varene dersom angreretten brukes. Dersom varene etter sin natur normalt ikke kan returneres med post, skal kostnadene ved å returnere varene opplyses.


Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt for varen. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss.

Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, varen må være uskadd og ubrukt.

Varer kan kun returneres hvis plastemballasjen er uåpnet og forseglingen er ubrutt.

Angrerett skal meldes til [email protected]

 

10. Uavhentede pakker

Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr på kr 500,- (375,- eks moms) for å dekke våre kostnader i forbindelse med pakking, frakt og administrasjon.


11. Personopplysninger

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. 

 Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.